• Služby
  • FAQ
  • SEO Pivo
  • Marketingová Plzeň
  • Kontakt
martin@bangho.cz
Potion
Blog o SEO, psaní, marketingu a taky AI
Martin Bangho
  • SEO
  • Content
  • AI
  • Ostatní
  • SEO
  • Content
  • AI
  • Ostatní
Blog Content & Copywriting
Jak optimalizovat web pro AI: Budoucnost SEO a obsahu

Jak optimalizovat web pro AI: Budoucnost SEO a obsahu

Martin Bangho Martin Bangho
30. 8. 2025
Kategorie: Content & Copywriting, AI & LLMs
5 minut čtení
0
0

Vyhledávání už není jenom doménou vyhledávačů, ale zapojuje se do něj také AI. Kromě Googlu je proto potřeba optimalizovat také pro ChatGPT, AIO a další modely, co uživatelé běžně používají k vyhledávání. To s sebou přitom přináší jiné výzvy, než jakým čelilo dřívější SEO.

Co je to AIO a jak funguje?

Přinejmenším již od roku 2013 se Google snaží nebýt pouze vyhledávačem. Jak se jeho algoritmy zlepšovaly, mimo běžného vyhledávání začal odpovídat i na otázky. Podle uživatelského dotazu tak zavedl featured snippet, tedy odpověď vybranou ze zdroje, který vyhodnotil jako nejlepší. Tato vymoženost přitáhla pozornost odborníků na SEO, protože stránka vybraná do featured snippetu měla mnohem větší míru prokliků než ostatní weby ze SERPu.

Jak ale postupoval čas a technologie se vyvíjela, featured snippet začal být překonaný. Namísto odpovědi převzaté z jednoho zdroje se Google zaměřil na to, aby dokázal sestavit odpověď sám – za pomoci své vlastní AI a citací z několika relevantních stránek. Tyto AI Overviews tedy vygenerují svůj personalizovaný text a svá tvrzení dokládají odkazem na zdroje, takže i do nich se chcete dostat. Také to je však jen přechodný krok, neboť AIO už v brzké době hrozí nahrazení od Google AI Mode.

Další články

AI obsah na webu: Jak jej využít, aniž by poškodil SEO

AI obsah na webu: Jak jej využít, aniž by poškodil SEO

30. 8. 2025
Marketingové strategie v době AI: Jak se připravit na novou dobu

Marketingové strategie v době AI: Jak se připravit na novou dobu

30. 8. 2025
Jak vybrat copywritera?

Jak vybrat copywritera?

12. 8. 2025
Populární AI nástroje

Populární AI nástroje

26. 8. 2025

Jak funguje optimalizace pro AI Overviews?

Optimalizovat pro AI znamená zajistit, aby váš obsah dokázala umělá inteligence co nejlépe pochopit a využít. Pokud se tedy chcete dostat konkrétně do Overviews, je potřeba:

  • Zlepšit svůj ranking, protože Google většinu svých AIO generuje z top 10 výsledků v SERPu
  • Dodržovat EEAT, abyste nedostávali od vyhledávače postih a zároveň se přiblížili vektorům vyhledávače
  • Dostat se do zdrojových dat, často skrze zmínky

AIO je přitom kontextová služba a ne každé vyhledávání ji spustí. Záleží tak na tématu, záměru a typu dotazu.

AI Overviews nejčastěji spustí dotaz ve formátu otázky – vyhledávač podle toho pozná, že uživatel potřebuje obsáhlejší odpověď, a pokusí se mu poradit. S tím souvisí i to, že AI nejčastěji spustí dotazy z vršku marketingového trychtýře a long-tail keywords

Pokud tedy chcete cílit na pozici v AIO, měli byste na to myslet. Čím specifičtější a přesnější odpověď nabízíte, tím je větší šance, že se k ní pak někdo relevantní dostane.

Jak funguje optimalizace pro LLM?

Kromě Googlu lidé často používají ke shánění informací také ChatGPT. Ačkoliv optimalizace pro ChatGPT není tak jednoduchá a pravidla jsou nejasná, existují alespoň obecné rady, jak na to.

Z případové studie agentury derivatex víme, co alespoň v jejich případě fungovalo. První je tedy potřeba vybudovat si autoritu a pokrýt všechna možná témata, která by v souvislosti s vámi někdo mohl hledat. Následně je namístě zlepšit SEO, tedy provést klasickou optimalizaci pro vyhledávač. Jako poslední si musíte zajistit zmínky, a to nejlépe organicky. Není to tedy o získávání zpětných odkazů, ale o budování přítomnosti a autority na internetu, dokud na vás lidé nezačnou odkazovat sami.

Vzhledem k tomu, že každý z vyhledávačů i LLM funguje trochu jinak, musíte si předem stanovit, na koho míříte, a tomu přizpůsobit svou strategii. Berte třeba v potaz, že každý AI vyhledávač upřednostňuje jiné zdroje, a pokud pro něj chcete optimalizovat, měli byste si tuto problematiku předem nastudovat. Preferenci pro zmínky, videa, příspěvky na fórech a další uživatelský obsah však většina modelů sdílí.

Co musíte udělat na své stránce?

Nezapomeňte, že množství uživatelů, zdrojů i témat je rozsáhlé, zatímco pozic ve výsledcích je jenom pár (ačkoliv personalizovaných. Na to nezapomeňte). Ve věku SEO pro LLM to tedy znamená, že vaše stránka se musí stát odpovědí. Potřebujete mít nejenom relevantní informace, ale také dostatek autority a zmínek, abyste se v AIO nebo jiných výsledcích objevili.

Hlavní metodou je tedy předvídat uživatelský záměr, stanovit si otázky a právě na ty odpovědět. Průzkumem uživatelů nebo konkurence se dozvíte, co se vyhledává a co ve vyhledávání chybí. Jakmile máte toto hotovo, stanovte si přesně to, na co se budete chtít zaměřit.

Poté se snažíte poskytnout tu nejlepší, autoritativní odpověď. Pro tento účel nestačí shrnutí či parafráze, musíte nabídnout něco víc. Cení se proto jakékoliv studie, vlastní výzkum, grafy či citace. Nebojte se přitom jít do hloubky; pokud konkurenti zvládnou vaši práci napodobit za jeden den, měli byste se snažit víc.

Dále se zaměřte na přístupnost pro LLM. Strojové zpracování textu má svá omezení, a tak chcete jít umělé inteligenci alespoň trochu naproti – a navíc, mnohá z těchto vylepšení ocení i běžní čtenáři. Jasné, srozumitelné vyjadřování spolu se strukturovaným textem a HTML prvky pomohou vyhledávači pochopit, o čem vaše stránka je, a dostat z ní žádané informace.

Nakonec je stále dobré být viděn. Zatímco klasické SEO se stále může opírat o klíčová slova a zpětné odkazy, LLM se řídí zmínkami na webu a citacemi. Pokud se tedy objevíte na ostatních stránkách, pro vyhledávač je to signál, že jste nejen značka, ale navíc i zřejmě důvěryhodná značka. To pochopitelně napomáhá vaší autoritě.

Jak s optimalizací pro AI začít?

AI vyhledávání se nakonec nevyhneme, a tak už se teď můžete začít připravovat. Optimalizace však nebudete lehká, a tak ji v případě pochybností přenechte odborníkům. Nakonec je třeba vědět, že AI a jejich algoritmy se neustále vyvíjejí. Žádná ze strategií tak není trvalá a vždycky bude potřeba se zlepšovat, ať nezůstanete za ostatními.

Ať už potřebujete texty pro web, e-shop, nebo marketingovou kampaň, výběr správného copywritera může rozhodnout o úspěchu celého projektu. Dobrý text totiž nedělá jen dojem — prodává, buduje důvěru a posouvá značku kupředu. Spolupráce s ověřenými profesionály se nejen vyplatí, ale bude trvat dlouhé roky.

Pokud si nejste jistí, kdo je pro vás ten pravý, ozvěte se. Společně probereme vaše potřeby a pomůžu vám najít parťáka, který bude dávat smysl – ať už hledáte pomoc s copywritingem, SEO, nebo marketingovou strategií, jsem vám k dispozici.

Příliš mnoho agendy?

AI není hrozba, ale nástroj. Pomůžu vám ho využít naplno.
Štítky: NávodOff-page SEOOn-page SEOTechnické SEO
Předchozí článek

Marketingové strategie v době AI: Jak se připravit na novou dobu

Další příspěvek

Jak vytvořit obsahovou strategii?

Martin Bangho

Martin Bangho

Jmenuji se Martin Bangho a od roku 2015 se věnuji online marketingu a tvorbě webů. Postupem času jsem se specializoval na SEO, které se stalo mým profesním posláním. Jako SEO konzultant z Plzně sázím na data a upřímnost, nikoli na iluze. Mým cílem je pomáhat podnikatelům dosáhnout jejich snů pomocí efektivního marketingu. ​ Za svou kariéru jsem provedl více než 50 SEO auditů a přes 100 analýz klíčových slov. Nabízím služby v oblasti marketingové strategie, webové optimalizace, konkurenční analýzy, online podpory značky a školení v oblasti SEO a marketingu. ​ Ve volném čase rád trávím čas ve fitku, poslouchám hudbu (zejména hip-hop) nebo si užívám chvíle s přáteli. Jsem od přírody kritik, puntičkář a hlavně optimista.

Podobné články

AI obsah na webu: Jak jej využít, aniž by poškodil SEO
AI & LLMs

AI obsah na webu: Jak jej využít, aniž by poškodil SEO

30. 8. 2025
Adversarial Machine Learning: Jak se manipuluje s AI
AI & LLMs

Adversarial Machine Learning: Jak se manipuluje s AI

30. 8. 2025
Zmínky (Mentions) místo odkazů: Jak funguje SEO v éře AI vyhledávání
AI & LLMs

Zmínky (Mentions) místo odkazů: Jak funguje SEO v éře AI vyhledávání

30. 8. 2025
Jak vytvořit obsahovou strategii?
Content & Copywriting

Jak vytvořit obsahovou strategii?

30. 8. 2025
Další příspěvek
Jak vytvořit obsahovou strategii?

Jak vytvořit obsahovou strategii?

Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Vložená zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře

Bangho Martin

SEO Konzultant s přesahem do AI

Specializuji se na datově řízené strategie, které propojují týmovou spolupráci napříč firmou, od obchodu přes vývoj až po obsah, s tvorbou plánů, jež posilují značku i výkonnost v konkurenčním prostředí.

Štítky

Analýza B2B B2C Brand Návod Off-page SEO On-page SEO Reporty z akcí SaaS Technické SEO

Nejnovější příspěvky

  • AI obsah na webu: Jak jej využít, aniž by poškodil SEO
  • Adversarial Machine Learning: Jak se manipuluje s AI
  • Zmínky (Mentions) místo odkazů: Jak funguje SEO v éře AI vyhledávání
  • Jak vytvořit obsahovou strategii?
  • Jak optimalizovat web pro AI: Budoucnost SEO a obsahu
  • Služby
  • FAQ
  • SEO Pivo
  • Marketingová Plzeň
  • Kontakt

© 2025 Martin Bangho - SEO Konzultant & Content Stratég

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
  • SEO
  • Content
  • AI
  • Ostatní
Potion
martin@bangho.cz

© 2025 Martin Bangho - SEO Konzultant & Content Stratég

Tato webová stránka používá soubory cookie. Pokračováním v jejím používání vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Navštivte naši Zásady ochrany osobních údajů a používání cookies.